Jucatori si spectatori.


















In viata , suntem clar impartiti in doua tabere:jucatori si spectatori.Jucatorii isi dau duhul pe teren.Alearga , lupta , inving sau fac greseli.Spectatorii de profesie sunt cei care si`au turtit sezutul pe scaun.Ei nu sunt in stare sa faca altceva decat sa spuna ce prost au jucat cei selectati in echipa , si cum ar fi facut ei mai bine daca ar fi jucat , in cazul in care ar fi trecut de preselectia la care s`ar fi dus , in eventualitatea ca ar fi avut curaj sa se inscrie.Din teren , din cand in cand , cate-un jucator isi pierde cumpatul si scuipa spre peluze.Dar el e exceptia care confirma regula celor care-si vad de viata lor , de jocul lor pe care stadioane intregi il admira , doar cate un prost care se crede smecher il huleste.Indiferent unde m`as fi aflat , m-am gandit de multe ori , cand oamenii mi-au facut rau , ca o sa ma razbun intr-o zi.In clipele in care nedreptatea care mi se facuse -dupa parerea mea-imi facea nervii sa dea in clocot , gandul unei razbunari mai mult sau mai putin inteligente , mai mult sau mai putin nemiloase , m-a ajutat sa depasesc criza.Ca sa fiu cinstita , uneori am si trecut la fapte , dar am facut totul cu atata stangacie , incat am sfarsit tot eu prin a-mi cere iertare.Mi s-a facut mila de marsavi si jale de prapaditii care , din nimic , din frica , din slabiciune , mi-au facut rau.Lehamitatea a venit la timp ca sa nu-mi ingaduie sa comit fapte de care apoi sa-mi fie rusine.Pentru ca am bagat de seama ca numai oamenii mici la suflet si spirit sunt rai si dusmanosi , ca doar neicanimenii se bucura la rautati , la carcoteli , la barfe otravite.Ca doar cei care-ti sunt net inferiori se impauneaza cu dreptul de a te judeca , de a-ti rastalmaci vorbele si faptele si de a se bucura ca , uite, au fost atat de vigilenti si abili , incat au fost in stare sa emita judecati de valoare despre un om care face ceva ce ei nu vor fi in veci in stare sa faca.
Dar recunosc , inca si inca o data , ca razbunarile se anunta uneori ca niste recompense dulci.Nu pot sa ma prefac ca nu stiu ca iti vine , adesea , nu sa intorci si obrazul celalalt , ci sa intorci iute o ocara si mai iscusita.De obicei , insa , mania se alimenteaza .Din nefericire.Nu exista razbunare mai buna , decat sa ai o viata fericita.Sigur.



Comentarii

Anonim a spus…
''Ca doar cei care-ti sunt net inferiori se impauneaza cu dreptul de a te judeca , de a-ti rastalmaci vorbele si faptele''
superba asta
totul este foarte tare. e una dintre cele mai bune postari din ultimul timp.
mişca a spus…
am gandit si eu asta, frumos spus. iar poza,e divina!

Postări populare